Google Ads vs Facebook oglasi: koje bi trebalo da koristite?

Do nedavno, mnogi oglašivači su gledali Google Ads i Facebook oglase kao dva totalno suprotna tabora. Dugogodišnje rivalstvo ove dve kompanije, često dramatizovano od strane tehnoloških medija, smatrano je nepobitnim dokazom da su te dve platforme u direktnoj konkurenciji jedna drugoj, te da je neophodno da preduzeća svih veličina donesu tešku odluku o tome koja platforma  bi bila  ispravna za njihove potrebe.

Iako se ove dve platforme često pozicioniraju kao konkurenti, ništa ne može biti dalje od istine u praktičnom smislu. Mnoge kompanije zajednički koriste prednosti oglašavanja na Google-u i Facebook-u, kako bi postigle maksimalnu vidljivost, povećale potencijale i prodaju i pronašle nove klijente, usvajajući različite strategije koje se usklađuju sa funkcionalnošću svake platforme. Da pojasnimo malo kako funkcionišu ove dve platforme za oglašavanje i zašto biste trebalo da razmislite o korišćenju obe, kao deo vaše šire digitalne marketinške strategije.

Koje su razlike između Google Ads-a i Facebook oglasa?

Google Ads: Plaćeno pretraživanje

Google Ads je najveća i najpopularnija PPC (pay-per click) platforma za oglašavanje. Plaćeno pretraživanje fokusira se na ciljanje ključnih reči i na korišćenje tekstualnih oglasa. Ključne reči predstavljaju specifične reči i fraze koje unose Google korisnici u pretraživač i u tom slučaju oglašivač se nada da će ukucavanjem ovih reči biti prikazan njegov oglas pored rezultata pretrage za ove upite. Svaki put kada korisnik klikne na oglas, oglašivaču se naplaćuje određena količina novca, otuda i naziv „oglašavanje plati-po-kliku“.

Facebook Ads: Plaćeni socijalni Facebook oglasi

Facebook Ads su odličan primer onoga što je poznato kao oglašavanje na društvenim mrežama. Sa najvećim brojem aktivnih korisnika svakog meseca u odnosu na druge društvene mreže na svetu, Facebook je postao visoko konkurentan i potencijalno unosan element mnogih poslovnih digitalnih reklamnih strategija. Iako se oglašavanje na Facebook-u može smatrati sličnim Google Ads-u, u tome što oglašivači koji koriste obe platforme suštinski promovišu svoje poslovanje putem Interneta, ovde se sličnosti završavaju. Za razliku od plaćenog pretraživanja, koje pomaže preduzećima da pronađu nove klijente putem ključnih reči, plaćeni socijalni oglasi pomažu korisnicima da pronađu firme, na osnovu stvari koje ih zanimaju i načina na koje se ponašaju na mreži. Dakle, Google Ads vam pomaže da pronađete nove klijente, dok Facebook pomaže novim klijentima da vas pronađu. Sada kada smo objasnili osnovnu razliku između Google Ads-a i Facebook oglasa proučimo prednosti svake platforme.

Prednosti Google Ads-a

Kao najpopularniji i najčešće korišćeni pretraživač na svetu, Google se smatra liderom u online oglašavanju. Podrazumevajući više od 3,5 milijardi upita za pretraživanje svakog dana, Google nudi oglašivačima pristup do ogromnog broja potencijalnih korisnika koji aktivno traže proizvode i usluge. Googleove reklamne ponude podeljene su na dve primarne mreže – pretraživačku (Search) mrežu i prikazivačku (Display) mrežu. Mreža za pretragu obuhvata celokupan Google kao pretraživač, a oglašivači mogu da ponude na milione ključnih reči i fraza kako bi ciljali potencijalne klijente. Google prikazivačka (Display) mreža, koja oglašivačima nudi više vizuelnih oglasa, kao što su baneri, obuhvata približno 98% svetske mreže-a, što ga čini odličnim izborom za oglašivače koji žele da ostvare marketinške ciljeve kao što je podizanje svesti o brendu.

Ooooooogromna publika

Jedna od glavnih prednosti korišćenja Google-a kao platforme za oglašavanje je njegov ogroman doseg. Google obrađuje više od 40.000 upita za pretraživanje svake sekunde, ukupno više od 1,2 triliona veb pretraživanja svake godine. Google pri tom postaje sve sofisticiraniji – delimično zbog sve većeg oslanjanja na sopstvenu veštačku inteligenciju i tehnologiju mašinskog učenja. Ovaj ogromni izvor potencijalnih klijenata sam po sebi čini Google odličnim dodatkom vašoj strategiji digitalnog marketinga, još kada se kombinuje sa Googleovim sve preciznijim rezultatima pretrage, lako je videti zašto je Google Ads najpopularnija i najčešće korišćena PPC platforma na svetu.

Jedna od najvećih zabluda među onima koji su novi u PPC-u je da onaj ko ima najveći budžet za oglašavanje nekako automatski „pobeđuje“ na Google oglasima. Srećom, ovo nije tačno, jer se Google Ads fokusira prvenstveno na kvalitet i relevantnost oglasa, a ne na to koliko oglašivači troše. Što je oglas relevantniji za korisnika, to je bolje iskustvo koje korisnik može imati i stoga je verovatnije da će nastaviti da koriste Google kao svoj pretraživač. Zato pametni oglašivači sa relevantnim, optimizovanim i visokokvalitetnim oglasima retko moraju da ponude tako visoku cenu kao oglašivači sa slabijim oglasima. Neki pokazatelji su važniji za Google u proceni kvaliteta i relevantnosti od drugih, kao što je stopa klikova, što se smatra pouzdanim pokazateljem ukupnog kvaliteta i privlačnosti oglasa.

Širok raspon formata oglasa

Kada je Google Ads prvi put pokrenut 2000. godine (sa ukupno samo 350 oglašivača), tekstualni oglasi koje je Google pružio zajedno sa rezultatima pretraživanja bili su poprilično bazični ali su sadržavali mnoge iste elemente koji se mogu videti u današnjim oglasima. Iako PPC oglasi u Ads-u ostaju zasnovani na tekstu, oglašivači mogu da iskoriste neverovatan broj funkcija kako bi njihovi oglasi bili privlačniji potencijalnim klijentima. Oglašivačima su dostupni oglasna proširenja, dodaci za vezu do sajta, recenzije korisnika, ciljanje lokacije, oglasi za kupovinu i mnoštvo drugih koje oglašivačima nude neuporediv nivo prilagođavanja, podešavanja i kontrole. Google neprestano implementira nove formate oglasa i mogućnosti, dodatno osnažujući oglašivače da dopru do nove publike i pokrenu novi posao.

Prednosti Facebook oglasa

Iako novajlija u ovoj oblasti u odnosu na Google Ads, Facebook već nekoliko godina poboljšava svoje rešenje za oglašavanje. Danas, Facebook Ads je pionir u sferi plaćenih socijalnih usluga i postao je centralni deo digitalnih marketinških strategija mnogih kompanija. Facebook ima zaista veliku globalnu publiku. Sa više od 1,55 milijardi mesečno aktivnih korisnika – više od jedne petine stanovništva celog sveta, a to ne broji neaktivne ili retko korišćene račune – Facebook nema konkurenta kada je u pitanju ogromna publika. Prava snaga ogromne publike Facebooka leži u potencijalnoj granularnosti kojom oglašivači mogu da ciljaju korisnike Facebooka. Ljudi dele gotovo svaki zamisliv detalj svog života na Facebooku. Od sastanaka i venčanja do rođenja dece ili proslave novih karijernih poteza. Oni takođe traže i konzumiraju sadržaj koji je usklađen sa velikim brojem ličnih interesa, verovanja, ideologija i vrednosti, što oglašivačima pruža jedinstvenu priliku da prilagode reklamne poruke ciljanoj publici na način koji se ranije smatrao nemogućim ili čak nezamislivim. Jedna od najsnažnijih aplikacija ove funkcionalnosti je mogućnost da oglašivači kreiraju ono što je poznato kao „publika gledalaca“. Oglašivači mogu da šalju informacije o klijentima iz svojih baza podataka na Facebook. Ovo stvara „izglednu“ publiku korisnika, omogućavajući oglašivačima da efektivno udvostruče potencijalni doseg svojih reklama tako što će ciljati na nove klijente koji pokazuju iste interese i ponašanje potrošača kao i njihovi postojeći klijenti. Oglašivači bi trebalo da razmotre Facebook kao način da se približe svojim idealnim klijentima.

Inherentno vizuelna platforma

Za razliku od njihovih relativno tekstualnih PPC rođaka, Facebook oglasi su snažno vizuelni. Najbolji Facebook oglasi se besprekorno uklapaju sa video zapisima, slikama i drugim vizuelnim sadržajem u korisničkim novostima (News Feeds).

Baš kao što Google neprestano eksperimentiše sa oblikovanjem svojih PPC oglasa zasnovanih na tekstu, Facebook stalno procenjuje kako može ponuditi oglašivačima superiornu marketinšku platformu i zadovoljavajuće i korisno online iskustvo. U prošlosti, Facebook je obavezao da tekst u oglasu na njegovoj platformi ne sadrži više od 20% ukupne oglasne površine, međutim ograničenje je od tada malo “opuštenije”.

Neverovatan ROI (Povrat investicija)

Kompanije i trgovci koji eksperimentišu sa Facebook oglasima često su impresionirani granulacijom svojih opcija ciljanja, kao i alatima koje imaju na raspolaganju za kreiranje lepih, zanimljivih oglasa. Međutim, jedan od elemenata Facebook oglasa koji neprestano iznenadjuje novopridošle je potencijalni povrat investicije koji nudi oglašavanje na Facebook-u.

Iako će budžet oglašivačke kampanje na Facebooku biti veoma različit u zavisnosti od niza faktora, kao što su opseg, poruke i opšti ciljevi kampanje, Facebook oglasi su izuzetno pristupačni, posebno kada se uzme u obzir njihov potencijalni uticaj i granularnost kojom oglašivači mogu da ciljaju svoju idealnu publiku. Konkurentna cena čini Facebook oglase veoma atraktivnim predlogom za mala preduzeća i kompanije sa ograničenim resursima – ne samo velikim brendovima sa ogromnim marketinškim budžetima. U kombinaciji sa izuzetnim potencijalnim prinosima koje nudi platforma, Facebook oglasi su jedno od najboljih online rešenja za oglašavanje koja su danas dostupna.

 

I Google Ads i Facebook oglasi su neverovatno moćne platforme za oglašavanje koje pokrivaju gotovo sve vrste poslovanja. Prilikom ocenjivanja prednosti i potencijalnih primena svakog rešenja, takođe je očigledno da se ove dve platforme trebaju posmatrati na komplementaran, a ne na kontradiktoran način.